سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۷:۱۲ ق.ظ

آموزش تصویری استفاده از سامانه سهبا


به تازگی سیستمی تحت عنوان سیستم برنامه ریزی سهبا طراحی شده
که دانشجویان برای دریافت برنامه ریزی درسی به این سامانه مراجعه کننداما این سیستم مشکلاتی برای دانشجویان ایجاد کرده


1-امکان باز نشدن توسط همه مرورگر ها

2-باز نشدن توسط بیشتر گوشی های موبایل

3-اطلاع نداشتن بیشتر دانشجویان از این سامانه

این سامانه بهانه ای شده برای مسولان برنامه ریزی آموزشی دانشگاهی برای قرار ندادن برنامه های کلاسی

اما با این حال باز هم بعضی دانشگاه ها برای رفاه حال دانشجویان برنامه درسی را در خود سایت دانشگاه قرار داده اند اما بیشتر مراکز دریافت برنامه درسی را به این سامانه واگذار کرده اند


بعد از ورود به  سامانه لازم نیست شما نام کاربری و رمز برای ورود وارد کنید

از بالا سمت راست مشاهده برنامه کلاسی کلیک کنید


با وارد کردن مرکز تحصیل, عنوان رشته,نام درس,نام استاد و با کلیک بر روی جستجو برنامه کلاسی را مشاهده کنید


با تایب حروف اول درس یا مرکز بقیه موارد مشابه قابل دیدن است



جهت ورود به سامانه سهبا کلیک کنید

ورود


دانلود فایل آموزشی سامانه سهبا برای استادان


دانلود


توجه:همچنین میتوانید برای دریافت برنامه کلاسی از موضوعات این وبلاگ قسمت برنامه های کلاسی اقدام کنید


نظرات (۲۶)

  • hossein

    سلام من هروقت با شماره دانشجویی و رمز وارد سایت می شوم پیام میدهد که رمز یا شماره شما اشتباه است

    • مدير سايت:

      ورود به سامانه مال دانشجو نیس شما از بالای صفحه مشاهده  برنامه کللاسی اقدام کن

  • من

    اه اه با این سامانه های داغونتون خیر سرش دانشگاه هستش.

  • محمودی

    نام دانشگاه پیام نور چناران در لیست قرار ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید

  • 123

    سلام من وارد سایت میشم نام کاربری و رمز عبور  وارد میکنم ولی سایت خطا میده که رمز عبور یا نام کاربری اشتباست چه کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راهنمایم کنید ممنون

    • مدير سايت:

      اونجا مال اساتید و کارکنانه دانشگاهه شما از مشاهده برنامه کلاسی اقدام کنید

  • sam

    با عرض سلام
    فقط در قسمت مرکز دانشگاهی میشه کلمه ای نوشت
    در قسمتهای دیگه شامل نام درس یا رشته یا استاد
    مشکل تایپی وجود داره.
    باتشکر

  • mahy

    شماره کاربری و رمز که قبول نمی کنه  با کد ملی هم امتحان کردم نشد ، قسمت مشاهده برنامه کلاسی هم  رشته  منو نداره یکی نیست کمک کنه؟؟؟

    • مدير سايت:

      قسمت مشاهده برنامه اول مرکز رو انتخاب کنید تا رشته های اون مرکز براتون نمایش داده بشه

  • الی

    سلام.این سایت خیلی مشکل داره اصلا نام رشته و درس رو وارد نمیکنه ودش کلمات رو پاک میکنه ای بابا

    • مدير سايت:

      انگار این ترم برنامه ها تو سهبا قرار نمیگره

  • shadi

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چه جوری میشه نگاه کرد که درسا کدومشون حدفیات داره

    • مدير سايت:

      با سلام باید لیست منابع رشته خودتونو دانلود کنید نوار بالای سایت قرار دادیم برای دانلود لیست منابع رو

  • دانشجو

    با عرض سلام
    فقط در قسمت مرکز دانشگاهی میشه کلمه ای نوشت
    در قسمتهای دیگه شامل نام درس یا رشته یا استاد
    مشکل تایپی وجود داره.
    باتشکر
    لطفاجواب بدید ممنون

    • مدير سايت:

      اگه تایپ وجود نداره برنامه شما رو تو سایت دانشگاهتون قرار دادن

  • تکتم

    از طریق موبایل هم میشه رفت تو سهبا؟هر کار میکنم نمیشه.

    • مدير سايت:

      بله میشه  اما به سختی...

  • شهرزاد

    باسلام من وقتی میخوام عنوان درس و گزینه های دیگر را تایپ کنم ثبت نمیشود

  • سلام .من پروتال میریم ولی هنوز برنامه کلاسی رو نزدنه. پس کی دیگه ........

    • مدير سايت:

      سلام به سایت دانشگاهتونم نگا کنید

  • مژگان

    سلام خسته نباشید برای مشاهده برنامه کلاسی دروس عمومی از طریق سایت سهبا باید چیکار کنیم؟تویه سایت خود دانشگاه نام استاد رو زده نوشته جست و جو کنید و ببینید من اینکار رو انجام دادم اما بازهم جست وجو نکرد ممنون میشم اگه جواب بدید

    • مدير سايت:

      دروس عمومی تو سایت دانشگاه قابل مشاهده است

  • فرزانه

    سلام

    با دروسی که برنامه ریزی نشده باید چکار کنیم ؟
    بعضی بچه ها برنامه رو گرفتن اما من رفتم نوشته برنامه ریزی نشده 
    با اینکه تمام کد درس و استادمونم یکیه

    ممنون

    • مدير سايت:

      از طریق کارشناس برنامه ریزی دانشگاه اقدام کنید

  • mahya

    ببخشید من دوتا از درسام باهم همزمان افتاده تو برنامه کلاسیم،الان باید چکار کنم؟

    • مدير سايت:

      با کارشناس برنامه ریزی دانشگاه هماهنگ کنید

  • nasiri

    این سایت خیلی مشکل داره وقتی تایپ  میکنیم مرکز دانشگاه و رشته رو کلمات نوشته شده پاک میشه لطفا رسیدگی کنین

  • مریم

    سلام .ببخشید امتحانات میان ترم رو از کدوم قسمت میشه مشاهده کرد ؟

    • مدير سايت:

      سایت دانشگاهتون را چک کنید

  • فاطمه

    هیچ جوری نمیشه واردشد اخه این چه وضعشه پس ماچجوری ازبرنامه درسی وتاریخ امتحانات باخبربشیم

  • س

    سلام

    تو سایت فقط کادر اسم شهر فعاله اسم استاد هم که میزنم پیام میاد که برنامه ای وجود نداره !در حالیکه تو سایت زدن 9م یعنی پس فردا کلاسا شروع میشه!
    ی سوال دارم این سایت برای اونایی که هنوز شهریه واریز نکردن یا واریز کردن فرقی میکنه؟

    • مدير سايت:

      به مرور زمان برنامتونو قرار میدن

  • تینا

    این چه وضعشه الان چند روزه میخوام شروع کلاسامو نگا کنم باز نمیشه.مرکزو میزنم ولی رشته نمیشه بزنم.توروخدا بگید چیکار کنم

  • دانشجو

    سلام

    من هرچی شماره کاربریم و رمز ورودمو میزنم مینویسه اشتباه هست با شماره ملیمم امتحان کردم ولی باز ارور داد

    چیکار کنم ؟

  • زهرا

    سلام منظورازگروه 02 یا01درانتخاب واحدچیه چطوربرنامه درسی گروه درسی02 قلبل مشاهده میشه؟

  • بعض از دروس واستاد را که وارد میکنیم کلاسی وجود ندارد دلیل چه میباشد؟

    باسلام : بعض از دروس واستاد را که وارد میکنیم کلاسی وجود ندارد دلیل چه میباشد؟

     

     

     

     

    • مدير سايت:

      یعنی هنوز برنامه اون درسو قرار ندادن

  • من

    اح اح اینکه مشکل تایپی داره

  • علی

    واقعا متاسفم برا دانشگاهی که قراره آینده کشور رو بسازه ولی یه سایت که کار بکنه برا دانشجوهاش نمیتونه ایجاد کنه!
    یا تای\ش مشکل داره یا اینکه کلا رشته رو نمیاره یا اینکه هنوز برنامه تو سایت نیست ولی کلاسا دارن برگزار میشن!!!

  • آزاده دهقانیان

    با سلام ، با راهنمایی همکاران محترم مرکز خوی جهت رویت برنامه کلاسی به برنامه سهبا مراجعه می نمایم ولی سیستم اجازه تایپ رشته و یا حتی عنوان درس و نام استاد را نمی دهد ، بنده دانشجوی ارشد رشته مدیریت دولتی ساکن شهرستان ارومیه هستم ، خواهشمند است نسبت به رفع مشکل اقدام فرمایند . ضمناً جناب آقای طوافی اظهار دارند که در سیستم مشکلی وجود ندارد  ولی امکان استفاده از برنامه سهبا میسر نمی باشد .    با تشکر 

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • دانشگاه پیام نور

تصاوير منتخب 3