سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۵۱ ب.ظ

افزایش سقف نمرات میان ترم از 6 به 8 نمره در دانشگاه پیام نور / کاهش تعداد صفحات منابع




مدتی است که دانشگاه پیام نور به دنبال راه حلی برای افزایش اشتیاق دانشجویان به حضور در کلاس و انجام کارهای تحقیقاتی توسط آنها دارد.

 

افزایش سقف نمره میان ترم از 6 به 8 نمره در دانشگاه پیام نور

دکتر ابوالفضل فراهانی با اشاره به تصویب افزایش نمره میان ترم در شورای آموزشی دانشگاه گفت: سقف نمره میان ترم دانشجویان دانشگاه پیام نور از 6 نمره به 8 نمره افزایش می یابد و در اولین فرصت ممکن پس از اعمال تغییرات در سیستم گلستان اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: نمره میان ترم به دانشجویانی تعلق می گیرد که طبق برنامه های اعلام شده دانشگاه ،حضور کافی در کلاس های درس داشته باشند و طبیعتا نمره پایان ترم کسانی که به صورت غیرحضوری تحصیل کرده و در آزمون میان ترم شرکت نمی کنند، طبق روال قبل با اعمال ضریب مربوطه محاسبه خواهد شد.

نکات مهم: بنا به سوالات ارسالی برخی از دانشجویان به‌ ویژه ورودی‌های جدید دانشگاه در خصوص اجبار برای حضور در کلاس در ‏صورت افزایش نمره‌ی میان‌ترم، توجّه دانشجویان گرامی را به این نکته جلب می‌کنیم که اگر چه احراز نمره‌ی میان‌ترم از سوی ‏دانشجو، چه حالا که 6 است و چه از ترم آینده که 8 خواهد بود، به حضور فعال در کلاس درس و کسب نمره‌ی خوب در ‏آزمون‌های میان‌ترم بستگی دارد؛ امّا نمره‌ی آن‌دسته از دانشجویان که به هر دلیلی امکان حضور در کلاس یا آزمون میان‌ترم را ‏ندارند، در امتحانات پایان ترم از 20 محاسبه می‌شود. ‏

فرمول تبدیل نمره‌ی آزمون دانشجو از 14 (نمره‌ی ورقه) به 20 در حال حاضر ضرب آن نمره در 10 و تقسیم حاصل ضرب در ‏عدد 7 است و از ترم آینده نمره‌ی ورقه‌ی امتحان برای احتساب از 20، ضرب در عدد 10 و تقسیم بر 6 خواهد شد. ‏

 

 

کاهش تعداد صفحات منابع درسی به ازای هر واحد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

همچنین دکتر فراهانی در ادامه صحبتهای خود به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرد و آن هم کاهش تعداد صفحات منابع درسی به ازای هر واحد است.

وی در ادامه صحبتهای خود گفت: منابع درسی دانشجویان مقطع کارشناسی به ازای هر واحد درسی 100 صفحه و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به ازای هر واحد درسی 120 صفحه در نظر گرفته می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی افزود: پس از بررسی و بازنگری منابع درسی از سوی گروه های آموزشی، سقف تعداد صفحات متناسب با واحدهای درسی اعمال خواهد شد.

وی اذعان داشت: بانک سوال دانشگاه مکلف به طرح سوالات از صفحات تعیین شده بوده و چنانچه گروه های آموزشی منبع درسی را بیشتر از سقف صفحات تعیین شده، معرفی نماید، صفحات مازاد در فرایند ارزیابی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و از پروسه طرح سوال حذف می شود.

دکتر فراهانی یادآور شد: 100 یا 120 صفحه، از ابتدای منبع و بر اساس فصولی که گروه آموزشی مربوطه در ابتدای ترم اعلام نموده، تعیین می شود.

 

– این دو مورد به خوبی نشان می دهد که دانشگاه پیام نور تصمیم دارد نقش اساتید و فعالیتهای کلاسی را پررنگ تر از قبل نماید که امری بسیار درست است. در این شرایط دانشجو می تواند با جدی تر گرفتن کلاسها و تلاش بیشتر برای امتحان میانترم ، تقریبا نیمی از راه قبولی خود را طی کند.

البته باید به این نکته هم اذعان کرد که برای دانشجویان نیز شرایط آسانتر خواهد شد، مخصوصاً در مورد کاهش تعداد صفحات منابع درسی.

نکته مهم: با توجه به سوالات مکرر دانشجویان در خصوص زمان افزایش نمره‌ی میان‌ترم از 6 به 8، به‌اطلاع می‌رساند با توجه به تصویب ‏این موضوع در شورای آموزشی دانشگاه، به‌ محض ایجاد تغییرات لازم در سامانه‌ی گلستان، این مصوبه اجرایی خواهد شد.‏

ازهمین‌ رو احتمال اعمال این تغییر در نیم‌سال جاری کم خواهد بود و ترم آینده یعنی نیم‌سال دوم سال تحصیلی 97-96، ‏نمره‌ی میان‌ترم دانشگاه پیام نور از 6 به 8 افزایش خواهد یافت.‏



نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • دانشگاه پیام نور

تصاوير منتخب 3