جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ

لیست رشته های بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) سال 96+تاریخ ثبت نام





چند سالی است که دانشگاه پیام نور براساس مصوبه مجلس همگام با سایر دانشگاه های سراسر کشور نسبت به پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی اقدام می نماید.

امسال نیز مانند سالیان گذشته دانشگاه پیام نور لیست رشته محل های قابل پذیرش خود را که بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی بوده اعلام کرده است.

تاریخ ثبت نام بدون آزمون سال 96 دانشگاه پیام نور همزمان با آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری از مورخ پنجشنبه 19 مرداد سال 96 می باشد و تا 23 مرداد نیز ادامه دارد(احتمالا این تاریخ تمدید نیز بشود). ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد.

چهار نکته مهم در مورد پذیرش بدون آزمون سال 96 پیام نور:

نکته اول: همه کسانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و یا نکرده اند می توانند از رشته محل های صرفاً براساس سوابق تحصیلی انتخاب نمایند. اما برای این کار باید سریال ثبت نام در دانشگاه پیام نور را در هنگام تکمیل فرم کنکور سراسری خریداری کرده باشند و یا هم اکنون و در هنگام ثبت نام نسبت به این کار اقدام نمایند. (قیمت کارت حاوی سریال ثبت نام در دانشگاه پیام نور متعاقباً اعلام می گردد)

نکته دوم: تنها کسانی می توانند در پذیرش بدون آزمون(صرفا براساس سوابق تحصیلی) سال 96 اقدام کنند که دارای یکی از مدارک زیر باشند:

1- مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم

2- مدرک پیش دانشگاهی

3- مدرک کاردانی

متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم فنی و یا نظری هستند نمی توانند در پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند.

نکته سوم: طبق اعلام سازمان سنجش در مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان قید صرفا براساس سوابق تحصیلی نخواهد آمد.

نکته چهارم: پذیرش بدون آزمون بصورت بومی می باشد. بدین ترتیب که استانها به 9 ناحیه تقسیم می شوند و هر متقاضی می تواند از رشته محل های استانهای هم ناحیه با محل سکونت خود انتخاب نماید.

لیست رشته محل های قابل پذیرش دانشگاه پیام نور در سال 96:

در جدول زیر رشته محل های دانشگاه پیام نور (به تفکیک گروه علمی) که صرفا براساس سوابق تحصیلی نسبت به ثبت نام دانشجو اقدام می کنند آمده است. توجه داشته باشید که در لیست مذکور در کنار هررشته ای که بدون آزمون پذیرش دارد نوشته شده صرفا براساس سوابق تحصیلی و در کنار رشته هایی که شامل پذیرش بدون آزمون نمی شود آمده است با آزمون.

 گروه های آزمایشی دریافت فایل بصورت pdf
رشته محل های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دریافت فایل
رشته محل های گروه آزمایشی علوم تجربی دریافت فایل
رشته محل های گروه آزمایشی علوم انسانی دریافت فایل

رشته محل های گروه آزمایشی هنر

دریافت فایل

 

در اخبار آینده جزئیات بیشتری از نحوه ثبت نام ، شهریه دانشگاه پیام نور، مهلت تکمیل ظرفیت ، نواحی هر استان و ... به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.



منبع:pnueb.com


نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • دانشگاه پیام نور

تصاوير منتخب 3